Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
جلیل جعفری بنه خلخال


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » مشاهیر سیاسی » تعداد بازدید: ٣٠٧٦٩٢
جلیل جعفری بنه خلخال
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
جلیل جعفری بنه خلخال کاندیدای اصلاح طلب و مورد حمایت شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان از حوزه انتخابیه خلاخال و کوثر می باشد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‏ای سازمان انرژی اتمی ایران

استاد راهنما و مشاور دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهندسی هسته‏ای دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و شهید بهشتی تهران

عضو شورای پژوهشی پژوهشکده توسعه راکتورها و شتابدهنده‏های هسته‏ای

معاون پژوهشی پژوهشکده توسعه راکتورها و شتابدهنده‏های هسته‏ای

پژوهشگر برتر دانشکده ی سازمان انرژی اتمی در سال 1389

دکتر جلیل جعفری بنه‏خلخال در سال 1346 در روستای بنه‏خلخال از روستاهای شهرستان کوثر ، در خانواده‏ای متدین، کشاورز و به لحاظ اقتصادی متوسط دیده به جهان گشود. تحصیلات مقطع ابتدایی خود را در همان روستای بنه‏خلخال شروع کرد و از همان آغاز در سایه لطف بیکران الهی و زحمات آموزگاران پرتلاش خود، آتش اشتیاق به کسب علم چنان در وجودش شعله‏ور شد که همواره دانش‏آموز ممتاز کلاس خود بود. دکتر جعفری بعد از اتمام دوره ابتدایی به علت نبود مدرسه راهنمایی در روستای محل زندگی‏اش، با راهنمایی پدر بزرگوار خود که در آن روزگار به کشاورزی اشتغال داشت، برای ادامه تحصیل، راهی شهر رامسر شد . با وجود آنکه در اوایل مهاجرت به رامسر آشنایی کافی با زبان فارسی نداشت، اما تلاش و پشتکار او باعث شد که همواره شاگرد اول کلاس و مدرسه باشد. پس از اتمام دوره راهنمایی، دکتر رشته ریاضی- فیزیک را برای ادامه تحصیل برگزید و با طی دوره کوتاهی در دبیرستان با توصیه دبیران دلسوز خود تصمیم گرفت برای شکوفایی بهتر استعدادهای تحصیلی‏اش به تهران مهاجرت کند. در تهران، برای یافتن مکانی برای اقامت و تامین هزینه‏های زندگی مجبور شد در یک مسافرخانه مشغول به کار شود و با ارائه پرونده موفق تحصیلی خود در دبیرستان مطرح شهید باهنر واقع در منطقه 12 تهران ثبت نام کرد. در این برهه از زندگی، سختی ناشی از کار شبانه به حدی او را خسته می‏کرد که در کلاس و حین گوش دادن به درس به خواب می‏رفت و همین باعث می‏شد که مورد بازخواست مدیر دبیرستان قرار بگیرد و در نتیجه این اتفاق اتاق انباری ساختمان سرایداری مدرسه در اختیار او قرار گرفت و از همان روز ، وضعیت او در درس نسبت به گذشته بهتر و بهتر شد تا اینکه در سال 1366 از دبیرستان شهید رجایی مدرک دیپلم ریاضی- فیزیک خود را دریافت کرد.

دکتر جعفری پس از اخذ مدرک دیپلم در همان سال در آزمون ورودی دانشگاه شرکت می‏‏کند و در رشته مهندسی مکانیک ( تبدیل انرژی) دانشگاه تبریز پذیرفته می‏شود. در دانشگاه تبریز وی از طریق انجام کار دانشجویی زندگی خود را اداره می‏کند و پس از اتمام دوره کارشناسی بلافاصله در کارشناسی ارشد مهندسی هسته‏ای دانشگاه صنعتی شریف ، مطرح‏ترین دانشگاه فنی کشور ، با رتبه کشوری 4 قبول می‏شود. هزینه‏های بسیار زندگی در تهران باعث می‏شود که او تا مرز انصراف از تحصیل نیز پیش برود. اما لطف خدا یک بار دیگر شامل حال او می‏شود و در نتیجه، از طرف سازمان انرژی اتمی بورس تحصیلی دریافت می‏کند و بعد از اتمام دوره فوق لیسانس در دوره دکتری مهندسی هسته‏ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در آن زمان تنها دانشگاه دارای دوره دکتری در رشته مهندسی هسته‏ای در کشور است، پذیرفته می‏شود. در طی تحصیل در دوره دکتری به مدت یکسال دوره تخصصی طراحی و تحلیل ایمنی راکتورهای هسته‏ای را در دانشگاه پیزا در کشور ایتالیا طی می‏کند و دستگاه آزمایشگاهی شبیه‏سازی رفتار ترموهیدرولیکی راکتورهای هسته‏ای را برای اولین بار در کشور طراحی و به مرحله ساخت در می‏آورد. دکتر جعفری بعد از اتمام دوره دکتری با درجه عالی ، در سال 82 عضو هئیت علمی سازمان انرژی اتمی می‏شود و اکنون که 8 سال از آن تاریخ می‏گذرد ایشان علاوه بر تدریس در دانشگاه‏های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک تهران ) سمت استاد راهنما و استاد مشاور چندین دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه های فوق بر عهده داشته است. توانمندی علمی دکتر جعفری باعث آن شده که ایشان در چندین کارگاه علمی در محل آژانس بین‏المللی انرژی اتمی شرکت و در زمینه ایمنی نیروگاه‏های هسته‏ای سخنرانی‏های متعددی داشته باشند و چندین مقاله در مجلات مطرح بین‏المللی و در کنفرانس‏های متعدد از ایشان به چاپ و انتشار رسیده است. این استاد برتر کشورمان، پس از تاسیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‏ای به عضویت پژوهشکده تحقیقات و توسعه راکتورها درآمده و مدیریت گروه پژوهشی طراحی نوترونیک و ترموهیدرولیک راکتورهای هسته‏ای را عهده دار شده‏اند.

گذشته دشوار و توام با تلاش خستگی‏ناپذیر دکتر جعفری با خواست و یاری خداوند از ایشان انسانی کاملاً خودساخته، با اراده و سخت‏کوش ساخته است. فردی که محرومیت‏های مختلف را از اعماق وجود حس کرده و با توکل به خدا بر همه مشکلات فائق آمده و اکنون جزء محققین برجسته در حوزه انرژی هسته‏ای کشور است.



دکتر جلیل جعفری بنه خلخال ، در حال حاضر نماینده مردم شریف خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی است و مسولیت های دیگری هم دارد.

عضو هیئت رئیسه و دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

رییس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس

رییس فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری خارجی مجلس

نایب رئیس فراکسیون فن‏آوری‏های نوین مجلس

نایب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

جلیل جعفری بنه خلخال

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,